poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Smaki Indii

Z pewnością stwierdzenie, że smaki Indii są zadziwiające, nikogo nie zaskoczy. Ja byłam w Indiach dwa razy i za każdym razem odkrywałam coraz to nowsze potrawy, które dopisywałam do mojej listy tzw. ulubionych. Również za każdym razem, gdy miałam przyjemność zafundować sobie trochę orientu, twierdziłam, że mam już dosyć tych potraw na jakieś parę miesięcy. Mimo tych odważnie wypowiedzianych słów zawsze wracałam z przyjemnością do Indyjskiego specyficznego smaku, również sama gotując butter masala czy tworząc słynny paneer lub wypiekając nanny w domu. Bo z kuchnią indyjską jest jak z samymi Indiami, po dłuższym czasie ma się jej dosyć, ale zawsze z przyjemnością się wraca do niej.
Nie jestem specjalistką od kuchni indyjskiej, nie znam się na nazwach, czy przyprawach. Ten temat pozostawiam specjalistom. I tutaj chciałabym zamiast długich wywodów, zaproponować dokument o smakach Indii 'Food Paradise India', w którym głównym narratorem jest Rick Stein. Człowiek ten, moim zdanie, świetnie opowiada o tym pięknym kraju z perspektywy kuchni.
Zapraszam!


1 komentarz:

  1. Bardzo smakowity post :)

    Zapraszam również do siebie: http://scritto-con-la-pasta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń